سيم و كابل سيمند كابل
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 1
دیروز : 2
افراد آنلاین : 1
همه : 410
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

آشنايي با مجموعه توليدي سيم و كابل سيمند كابل

 

• برگزيده شده به عنوان واحد نمونه كيفي از طرف اداره كل استاندارد استان زنجان براي سه سال متوالي
• برگزيده شده به عنوان واحد نمونه صنعتي از طرف وزارت صنعت ، معدن و تجارت براي چهار سال متوالي
دارنده

• پروانه كاربرد علامت استاندارد ملي ايران سري 607 و 3569 براي تمامي محصولات سيم و كابل برق سبك و قدرت از سازمان استاندارد ايران
• گواهينامه تاييد صلاحيت سيستم مديريت آزمايشگاه ISIRI – ISO/IEC 17025
• گواهينامه تاييد صلاحيت آزمايشگاه همكار ( آكروديته ) سازمان ملي استاندارد ايران
• گواهينامه سيستم مديريت يكپارچه IMS ( شامل گواهينامه هاي ISO 9001:2008 ، ISO 14001:2015 ، OHSAS 18001:2007 )
• گواهينامه هاي سنجش رضايت مندي مشتريان ISO 10002:2014 ، ISO 10004:2012
• گواهينامه مديريت مصرف انرژي ISO 50001:2011
• نشان كيفيت اتحاديه اروپا ( CE )
• گواهينامه مطابقت با الزامات توليد شركت توانير
• گواهينامه تعهد به مباني زيست محيطي

مفتخر به دريافت

• گواهينامه ملي و تنديس رعايت حقوق مصرف كنندگان براي دو سال متوالي
• تنديس نقره رعايت حقوق مصرف كنندگان در سال 1395

تاييد صلاحيت شده توسط

• شركت توانير براي محصولات كابل قدرت با هادي مس و آلومينيوم
• شركت ملي صنايع پتروشيمي ايران
• شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب
• شركت بهره برداري نفت و گاز زاگرس جنوبي
• شركت هاي توزيع نيروي برق استان ها

برخي از خريداران محصولات سيم و كابل سيمند كابل

• شركت هاي آب و فاضلاب سراسر كشور
• شركت هاي توزيع نيروي برق استان هاي بوشهر ، آذربايجان شرقي، گيلان ، قم ، هرمزگان ، كردستان ، سمنان ، سيستان و بلوچستان
• پروژه هاي انبوه سازي
• وزارت نفت
• صنايع دفاعي

در شركت توليدي سيم و كابلسيمند كابل ” اعتقاد راسخ داريم كه يگانه راز حضور مستمر در بازار مصرف ، كيفيت است و سرمايه اصلي خود را رضايت مشتري مي دانيم . با تكيه بر اين انديشه والا و سرلوحه قرار دادن الزام ارائه خدمات مناسب پس از فروش و تعهد به تامين بموقع محصولات ، گام نهاده ايم به سوي جاودانگي در عرصه صنعت …

لينك كوتاه شده اين صفحه : https://www.simandcable.com/gZ3VZ

ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ] [ ۰۸:۱۷:۳۵ ] [ سيمند كابل ]

 

سيم يك رشته هادي فلزي منفرد است كه قادر به انتقال نيرو يا داده از يك منطقه به منطقه ديگر است. سيم ها تقريباً هميشه در يك پوشش پلاستيكي كه عايق ناميده مي شود محافظت مي شوند . اين عايق مانع از برقراري تماس هاي ناخواسته مي شود و از برقراري تماس ناخواسته و شوكه كردن خود جلوگيري مي كند. عايق در سيم ها داراي رنگ هستند تا در شناسايي بتوانند كمك كنند .

امروزه در انتقال نيروي برق خصوصا” در مصارف خانگي و نيز در تابلوهاي برق از سيم هاي مختلفي استفاده مي گردد  . در  سيم هاي برق با توجه به نوع ممصرف از هادي هاي مختلفي استفاده مي گردد . به صورت كلي ساختار هادي در سيم ها به انواع زير مي باشد :

     يكپارچه  يا تك مفتولي هادي                                    solid . class1

    هادي تابيده منظم يا نيمه افشان                          stranded. class2

    هادي انعطاف پذير يا افشان                                    felaxible.class5

   هادي  بسيار انعطاف پذير يا خيلي افشان      Super flexible . class6

هادي تك مفتولي هادي است كه فقط از يك مفتول تشكيل شده باشد و ممكن است مقطع گرد يا غير گرد داشته باشد .

 هادي نيمه افشان هادي متشكل از چند تك مفتول كه همه يا بعضي از آنها داراي تاب منظم ( طول تاب و جهت مشخص) باشند . اين نوع هادي ممكن است مقطع گرد يا غير گرد داشته باشد .

هادي افشان نيز هادي عبارتست از چند مفتولي كه قطر مفتولهاي آن آنقدر كوچك است كه مناسب استفاده در كابلهاي انعطاف پذير  باشد .

مقاله خريد سيم برق 

در توليد سيم هاي برق از استاندارد مختلفي استفاده مي گردد نكته قابل اهميت در اين بين ولتاژ كاري سيم ها مي باشد بر اين اساس و با توجه به استانداردهاي ملي ايران سيم ها با ولتاژ نامي ۵۰۰/۳۰۰ ولت و ۷۵۰/۴۵۰ ولت تقسيم بندي مي گردند . بر طبق اين استانداردها در ولتاژ نامي ۵۰۰/۳۰۰ ولت هادي هايي با مقاطع ۵/۰ و ۷۵/۰ و ۱ ميلي متر مربع و در ولتاژ نامي ۷۵/۴۵۰ هادي هايي با سطوح مقطع بيش از ۱ ميلي متر مربع قرار گرفته اند .

همچنين در سيم ها عمدتا” از پليمر پلي وينيل كلرايد نوع C  به عنوان عايق استفاده مي گردد .

مقاله فروش سيم برق 

راي انتقال جريان الكتريكي از مكاني به ديگرمكان از سيم  استفاده مي‌شود. انتقال انرژي در سيم ها همانند ساير محصولات مشابه توسط بخش داخلي كه هادي ناميده مي شود صورت مي پذيرد . در حقيقت هادي بخشي از سيم برق است كه وظيفه انتقال جريان برق را برعهده دارد . همچنين لايه هاي از پليمر با هدف جلوگيري از هدايت برق بر روي هادي قرار مي گيرد اين لايه كه اصطلاحا” عايق ناميده مي شود وظيفه ممانعت از هدايت جريان برق را برعهده دارد .

سيم برق

هادي سيم برق

مطابق استاندارد بين الملليIEC  هادي به بخشي از سيم اطلاق مي گردد كه وظيفه عبور جريان برق را به عهده دارد .

هادي هاي را به صورت زير تقسيم بندي مي كنند :

  • هادي هاي تك مفتولي
  • هادي هاي گرد تابيده منظم ( نيمه افشان )
  • هادي هاي انعطاف پذير ( افشان )
  • هادي هاي فشرده گرد تابيده منظم

هادي تك مفتولي (كلاس ۱ ) و تابيده منظم ( كلاس ۲ ) براي كاربرد نصب ثابت و هاديهاي انعطاف پذير يا افشان ( كلاس ۵ ) و بسيار انعطاف پذير (كلاس ۶)  براي كاربرد با انعطاف پذيري در نظر گرفته مي شوند .

انواع سيم هاي برق 

 سيم هاي برق –   سيم و كابل ساختماني  –  سيم هاي قابل انعطاف  – سيم افشان

 

لينك كوتاه شده اين صفحه : https://www.simandcable.com/simanddTpe4

ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ ] [ ۱۲:۴۰:۳۴ ] [ سيمند كابل ]

 

 

سيم و كابل به عنوان بخش مهمي از سيستمهاي انتقال انرژي بر اساس ويژگي هاي مختلف از جمله نوع و جنس هادي ، استاندارد مرجع و به طبع آن ولتاژ بهره برداري ، نوع استفاده و …. تقسيم بندي مي گردندكه در اين مبحث به تعدادي از اين ويژگي ها خواهيم پرداخت .

انواع <a href=سيم و كابل" width="427" height="311" />

هادي

همانگونه كه مي دانيم هادي قسمتي از سيم و يا كابل است كه وظيفه هدايت جريان برق را بر عهده دارد . از لحاظ جنس هادي هاي مورد استفاده در سيم و كابل مي تواند از جنس مس ، آلومينيوم ، آلياژ آلومينيوم و ….. باشد و به طبع آن سيم و كابل هايي با هادي مس و … تقسيم بندي مي گردند . بايستي توجه داشت كه بر اساس الزامات مندرج دراستاندارد ملي ايران شماره ۳۰۸۴ و نيز الزامات استاندارد بين المللي   IEC   ۶۰۲۲۸ جنس هادي افشان يا انعطاف پذير گروه ۵ مي بايستي فقط از فلز مس  بوده و استفاده از فلز آلومينيوم در هادي سيم و كابل فقط براي هادي هاي مفتولي و نيمه افشان از سطح مقطع ۱۰ ميلي متر و به بالا مجاز شناخته شده است .

هادي ها بر اساس ساختار انواع مختلفي دارند كه به شرح زير مي باشند :

  • هادي تك مفتولي ( كلاس يك )
  • هادي نيمه افشان يا تابيده منظم ( كلاس دو )
  • هادي انعطاف پذير يا افشان ( كلاس پنج يا شش )

ويژگي ساختار هادي نيز در برخي مواقع مبناي تقسيم بندي سيم و كابل هاي مختلف قرار مي گيرد . بر اين اساس سيم و كابل با انواع سيم و كابل مفتولي يا سيم و كابل خشك ، سيم و كابل نيمه افشان و سيم و كابل افشان يا انعطاف پذير دسته بندي مي گردند .

سيم و كابل تك مفتولي يا سيم و كابل خشك

اين نوع از محصولات داراي هادي هاي تك مفتولي مي باشند كه فقط يك مفتول دارد. اين هادي داراي كمترين انعطاف پذيري است ولي در مقايسه با هادي انعطاف پذير ( هادي افشان ) قابليت هدايت جريان برق آن بالاتر است.

 

سيم هاي با هادي تك مفتولي براي استفاده در سيم كشي داخلي تابلوها و توزيع كننده هاي برق مناسب است . به كارگيري اين سيم ها در لوله ها و زير گچ مجاز است . همچنين كابل هاي مفتولي يا كابل هاي خشك براي مصارف صنعتي و كابل كشي داخل ساختمان مناسب است و مي توان آنها را در محيط هاي خشك ، آبدار و مرطوب و نيز مكانهاي بسته و باز و همچنين در آجركاري و بتن به كار برد .

سيم و كابل با هادي نيمه افشان يا تابيده منظم

اين نوع از محصولات داراي هادي نيمه افشان، تابيده منظم، استرند شده مي باشد . اين نوع از هادي ها شامل تعدادي مفتول است كه به طور منظم به هم تابيده مي شوند. اين هادي ها مي توانند به صورت فشرده يا غير فشرده باشند. در حالت غير فشرده تعداد مفتول هاي هر هادي مي تواند ۷، ۱۹، ۳۷، ۶۱ و …. باشد. از نظر  انعطاف پذيري ،  اين هادي بين دو نوع هادي تك مفتولي و هادي انعطاف  پذير (هادي افشان) است . قابليت جريان برق آن با توجه به مقاومت الكتريكي يكسان با هادي گروه يك مشابه است.  معمولاً در كابل هاي نصب ثابت، هادي هاي تا و خود سطح مقطع mm210 به صورت تك مفتولي يا نيمه افشان و بالاتر از آن به صورت نيمه افشان توليد مي شود.

<a href=سيم و كابل | عكس هادي نيمه افشان سيم و كابل" width="855" height="248" />

 

سيم و كابل با هادي انعطاف پذير يا افشان

اين نوع از محصولات داراي هادي انعطاف پذير ( هادي افشان ) است . تعداد مفتول هاي اين نوع هادي از گروه دو بيشتر است ولي قطر رشته هاي آن از نوع يك و دو كمتر است. لذا انعطاف پذيري اين نوع هادي بالاتر است. متاسفانه علي رغم مقاومت الكتريكي بالاي تعيين شده براي اين هادي، در ايران مصرف بسيار بالايي در ساختمان پيدا كرده است. هادي  اين دسته را به دو گروه پنچ و شش تقسيم بندي مي كنند كه هادي گروه شش انعطاف پذيري بيشتري نسبت به هادي گروه پنج دارد.

https://www.simandcable.com/simandPRdpk


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۶ مرداد ۱۳۹۷ ] [ ۰۱:۵۹:۵۵ ] [ سيمند كابل ]

يكي از مهمترين بسترهاي انتقال سيگنال و داده در پروژ هاي شبكه مخابراتي و محيط هاي ديگر، كابل كواكسيال   ” Coaxial Cable  ” و يا كابل هم محور مي باشد. اين نوع كابل ها از سال 1936 براي انتقال داده هاي مختلف به كار گرفته شده اند. در اين نوع كابل ها دو سيم تشكيل دهنده يك زوج، از حالت متقارن خارج شده و هر زوج از يك سيم در مركز كابل و يك لايه مسي بافته شده ” اسكرين ” در اطراف آن تشكيل مي گردد. در كابل هاي كواكسيال عايقي پليمري دو هادي را از يكديگر جدا مي كند.

 

كابل كواكسيال چيست ؟

كابل كواكسيال يا كابل هم محور كه به انگليسي   Coaxial cable نيز  ناميده مي شود ، كابلي است داراي يك رساناي داخلي  ” هادي ”  كه توسط عايقي از جنس پليمر   ” عمدتا پليمر پلي اتيلن ”  پوشش گرديده است.  بر روي عايق لايه مسي بافته شده ( اسكرين ) قراردارد كه هدف استفاده از آن حذف ميدان هاي الكتريكي خارج از كابل مي باشد. همه اين اجزاتوسط لايه اي پليمري عمدتا” از جنس پي وي سي روكش   مي گردند.

 

لينك كوتاه شده اين صفحه : https://www.simandcable.com/simandFcuU3

ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ] [ ۰۸:۵۹:۴۹ ] [ سيمند كابل ]

قاضاي آينده مس

تقاضا براي مس مي تواند افزايشي بين 213 تا341 درصد تا سال2050 داشته باشد و پيش بيني مي شود اين ميزان منجربه تقاضاي 4/2 درصدي در انرژي مصرفي در جهان شود.

تقاضاي جهاني براي مس مي تواند افزايشي بالغ بر 341درصد تا سال2050داشته باشد و مصرف انرژي احتمال افزايشي را به همراه اين افزايش تقاضا به دنبال خواهد داشت كه در پي تحقيقات اخير احتمالا افزايش 4/2 درصدي مصرف انرژي در سال2050 نتيجه آن خواهد بود. فعاليت هاي تدبيري براي جلوگيري از چنين تغييرات عظيم مي تواند شامل توسعه بازيافت مس و به كارگيري فناوري هاي تجديد پذير باشد.

لينك كوتاه شده اين صفحه : https://www.simandcable.com/simandGeQJ8


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ] [ ۰۸:۲۲:۱۳ ] [ سيمند كابل ]
[ ۱ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب